Blog Layout

ייעוץ משפטי לעסקים: ליווי לעסקים

ייעוץ משפטי לעסקים

מתי צריך ייעוץ משפטים ומתי צריך ייעוץ משפטי לעסקים?

כל אחד מבינכם בוודאי, לפחות פעם אחת במשך חייכם, הזדקקתם לייעוץ משפטי. קל וחומר כאשר מדובר אודות חברה, קטנה כגדולה. עורכי דין אמונים על נתינת שירות של ייעוץ משפטי, תוך כדי מתן המלצות, ואתם מחליטים באם לפעול לפי ההמלצות או לאו. באופן כללי, עורכי הדין הינם בעלי מקצוע יוקרתי, אשר בקיאים ברזי המקצוע של החוק, כאשר כל אחד מהם בוחר בראשית דרכו את תחום ההתמחות המועדף עליו, תוך כדי בחירה במינימום תחום אחד שבו הוא מתמקד ומתמקצע. לזכותם של עורכי הדין ייאמר כי הינם בעלי ידע ומיומנויות בחוקיות שמתקשרת לכל מיני תחומים. הווה אומר – ניתן למצוא כיום עורכי דין שהתמחו ועברו הכשרה בדיני חשבונות, או לחלופין בגירושין, או בעיזבונות ובצוואות, וכמובן בדיני עסקים. כל עסק, בין אם הוא חדש ובין אם ותיק, אשר צריך לקבל ייעוץ משפטי לעסקים, חייב למצוא את העורך דין שתחום ההתמחות שלו עונה לבעיה המשפטית שבה הוא שרוי.


קיימים עסקים שמעולם לא נדרש להם ייצוג של עורך דין, לעומת עסקים שנוטים לערב עורכי דין בכל צעד ושעל עסקי שלהם. הטיפ הכי משמעותי שנוכל להעניק לבעלי עסקים שצורכים ייעוץ משפטי הינו – באם הצלחתם למצוא עורך דין מקצועי, ששמו הולך לפניו, והוא עונה על כל הדרישות שלכם, תאמצו אותו אל חיקכם, בשל כך כי ככל שהוא יכיר טוב יותר את הצרכים והמוטו שלכם, כך תקבלו שירות אפקטיבי יותר ממנו, כעת ולטווח הארוך.

שכירת שירותי ייעוץ משפטי לעסקים בראשית הדרך

בדרך כלל, עסקים בראשית דרכם מעוניינים וצריכים לשכור את השירותים של ייעוץ משפטי לעסקים, אשר מלווה אותם בכל הקשור לכל מיני סוגים של התצורות העסקיות הקיימות, ואף ייעוץ בהיבט של סוג הישות העסקית שהכי מתאימה לעסק שלכם.

השירות של עורכי דין אף מעניק לבעלי עסק ייעוץ משפטי בכל מיני מישורים, כמו לדוגמה – פתרון בעיות שקשורות למקום העסק, עצות לפיטורין על פי חוק של עובדים, או לאילו הטבות יש להתייחס כאשר העסק מעסיק צוות של עובדים, וכיוצא בזאת.

רצוי לצרוך שירותי עורך דין לחברות חיצוניים

אפשר לראות כיום מנעד רב של חברות, אשר מעדיפות לצרוך שירותי עורך דין מסחרי לחברות חיצוניים, הדבר נובע בשל כך כי יש הבדלים משמעותיים בהוצאה הכספית, אשר נמוכה בהרבה מאשר העסקת עורך דין בבית העסק. באופן טבעי, בפרט כאשר מדובר אודות חברה קטנה או בינונית, לא נדרשים יותר מדי שירותים של עורכי דין, ובוודאי שלא קיימת הצדקה בשבילן להעסיק עורכי דין כעובדים מן המניין. החלופה של העסקת עורכי דין חיצוניים כרוכה בוודאי בהוצאה כספית הרבה יותר מועטה.

ליווי משפטי לעסקים

כל עסק חשוף לסיכונים משפטיים אשר עשויים להתרחש בעקבות הפעילות העסקית. מסיבה זו חשוב כל כך שכל בית עסק ידאג לשירות של ייעוץ משפטי, זאת על מנת להקטין את החשיפה של העסק להליכים משפטיים שעשויים להינקט נגדם. כך גם יוכל העסק ליהנות משקט נפשי כאשר הוא לא יצטרך בכלל לנקוט בהליכים משפטיים. 

בהגדרה המקצועית מכונות ההגנות הללו מפני תביעות והליכים משפטיים כפעילות משפטית הגנתית וכן פעילות משפטי התקפית כאשר כל אחת מהן מתארת את סוג ההגנה המתקבל מסיועו וליוויו של איש המקצוע.


חשוב לזכור כי הליכים משפטיים המגיעים לשערי בית המשפט מובילים לבזבוז והוצאת כספים מיותרים ומשאבים רבים העסק מופנים להתמודדות הזו.

שלא לדבר על הפגיעה התדמיתית של העסק שנפגעת בעקבות ההליכים משפטיים.


משפטנות מונעת


חשוב לדעת כי כאשר עסק משקיע מאמצים ומשאבים על מנת למנוע את ההליכים המשפטיים הוא אכן יוכל לחסוך לעצמו את כאב הראש הכרוך בהליכים אלו. גם אם הם יגיעו להליכים משפטיים, הייעוץ והליווי המקצועיים יסייעו בהגדלת סיכויי ההצלחה במהלכים אלו. זאת הודות להכנה טובה בליווי אנשי המקצוע. זה כולל איסוף ראיות בצורה טובה, הקפדה על נהלי תיעוד משופרים וכן הלאה.



כך גם נערך העסק מראש לקראת כל הסיכונים המשפטיים בתחומי הפעילות של העסק תוך קביעת נהלי עבודה באופן ברור עם הקפדה על ביצוע עקבי של כל הנהלים.

זה כולל גם עריכת הסכמים שמבוססים כולם על הבנת הסביבה העסקית והפעילות העסקית בהם פועל העסק.

הליכים משפטיים עולים הרבה מאוד כסף וההסתייעות בייעוץ המשפטי מוביל לחיסכון משמעותי בכל מקרה של הליך משפטי כמו גם בהישגים טובים יותר עבור העסק.


נעזרים באנשי המקצוע הנכונים


חשוב לדעת כי לא כל משרד שמבטיח ייעוץ משפטי הוא אכן זה שייטיב לנווט את העסק במסלול הנכון.


על מנת שאכן יתקבל הייעוץ הנכון והמקצועי והעסק יתנהל באופן הכי נכון, חשוב לפנות אל אנשי המקצוע הנכונים שיש להם הן את המקצועיות והן את היכולת להוביל את בית העסק במסלול הנכון עבורו.


למעשה הליווי והייעוץ לעסקים אמורים לכלול :


  • ייעוץ משפטי באופן שוטף.
  • משפטנות מונעת.
  • ייצוג בבית המשפט בעת שמתקיימים הליכים משפטיים.
  • ליווי בהקמת החברה, ניהול שותפויות או עמותות.
  • הסכמי שותפות.
  • הסכמי מייסדים.
  • הסכמי עבודה והסכמים בין מנהלי מניות.
  • הסכמי שיווק והפצה.
  • הסכמי שיעבוד והלוואות.
  • הסכמים לאי תחרות
  • הסכמי סודיות.
  • רישוי עסקים.
  • רישום סימני מסחר.
  • היתרי בנייה.
  • ארנונה.
  • רשויות מקומיות
  • ועוד.


Share by: