Blog Layout

עורך דין מסחרי

אחד התחומים המרתקים ביותר בתחום המשפט האזרחי זהו המשפט המסחרי. נכללים תחת הכותרת הזו דיני תאגידים, ניירות ערך, בנקאות, נושאי המימון השונים, הון סיכון, הייטק, דיני צרכנות, דיני וזים, דיני אינטרנט ועוד.


המשפט המסחרי אחראי על כל המסגרות המסחריות השונות כאשר הוא זה שמתווה את הכללים הברורים לכל מה שקשור לפעולות מסחר.


חברות או גופים מסחריים אשר שוכרים את שירותי העורך דין המסחרי נהנים בפועל משקט נפשי כאשר הם יודעים שהם יהיו פחות חשופים מפני תביעות מצד לקוחות או מצד שותפים וספקים. הם גם יודעים כי ההתנהלות שלהם מול הגופים המממנים תהיה ההתנהלות הכי חוקית והכי חלקה. 


הם לא יהיו חשופים לסנקציות, לאחריות פלילית או לעיצומים מול מוסדות מדינה הקשורים לעולם המסחר.


במה בא לידי ביטוי הליווי המקצועי של עורך דין מסחרי?


למעשה הליווי המקצועי של עורך דין מסחרי הינו רלוונטי לגוף המסחרי לכל השלבים ולמשך כל אורך חייו של העסק.


זה מתחיל כבר בשלבים הראשונים של פתיחת העסק או הקמת החברה, זה כולל עריכת הסכמים בין בעלי מניות או בין שותפים, זה כולל את תקנון מדיניות הפרטיות והסכמי לקוחות וספקים. כך גם הנושא של קניין רוחני פיתוח מוצרים ומסחר בהם, רכישת נכסים וכן הלאה. 


חברות רבות מוקמות בקול תרועה רמה ונדמה כי אין להן כל סיבה ליפול, אך בהיעדר הליווי המקצועי של עורך דין מהפן המשפטי של כל הנושא, קורים בהמשך מקרים לא נעימים ונוצרים בעיות חוקיות שונות אשר מובילות תוך זמן קצר או ארוך לפירוקי שותפות ובעקבות כך לפירוק החברה.


אפשר בהחלט לומר כי ההבדל בין חברה מצליחה לבין חברה כושלת בהחלט יוכל להיות נעוץ בליווי המשפטי של עורך דין מקצועי.


הרגולציה הרלוונטית לעסק


רבים מבתי העסק לא מודעים כלל לחוקים שחלים על תחומי הפעילות שלהם. כמו לדוגמא בחברות סייבר שעליהם חלה הרגולציה הביטחונית. כך גם יש הנחיות מיוחדות מטעם משרד הבריאות החלות על מפעלי מזון או עסקי פארמה או ביוטק וכן הלאה.


כאשר חברה מתנהלת שלא על פי דין, עשויים להיגרם עם הזמן נזקים שונים שלא תמיד יהיו ניתנים לתיקון או שהתיקון יהיה יקר מידי ביחס לפוטנציאל של העסק במצבו נוכחי. מה שעשוי במקרים רבים להוביל לסגירת העסק.


זוהי רק דוגמא אח לצורך החיוני בליווי של איש מקצוע מתחום המסחר אשר משפיע רבות על הצלחת העסק.

משפט מסחרי

הנחיצות של עורך דין מסחרי

אין כל ספק, כי לנהל ולפתח את העסק שברשותכם כרוך ברגשות סותרים – סיפוק וחששות בד בבד. חוץ מניהול וקידום אפקטיבי של בית העסק שלכם, עליכם להבין, כי קיימים כל מיני חוקים מסחריים, שיש לתת את הדעה שלכם עליהם. יש המון בעלי עסקים שאינם מיטיבים להבין את היתרונות של שירותי עורך דין מסחרי, אבל בלי כל עוררין, מדובר בשירותים משפטיים שיסייעו לעסק שלכם ולכם.


למרות שברור מאליו כי מדובר על הוצאה כספית נוספת, שלא כל בעלי העסקים ממש מעוניינים לשאת בה, אך עם יד על הלב, אין חיונית יותר ממנה. למרות שבוודאי תעשו הכל, על מנת להימנע מתרחיש שבו תהיו חשופים לתביעה משפטית כזאת או אחרת, פני הדברים אינם תמיד מאירי פנים.


במידה ותעסיקו עורכי דין מסחריים, באופן שוטף או לפי צורך ספציפי, תוכלו בוודאי להיטיב להגן על בית העסק שלכם מכל איום אפשרי. שכירת שירותיהם תעניק לכם מומחיות, מקצועיות וידע למכביר, אשר יעמדו לצדכם במצבים קשים של תביעות משפטיות ובטיפול הכי יעיל בהן.

במה באים לידי ביטוי היתרונות והחסרונות של עיסוק בתור עורך דין מסחרי?

יתרונות:

  • עורך דין מסחרי מתקדם מהר יותר בקריירה.
  • הוא נחשף לאפשרויות רבות של תרגול בטרם ההתמחות שלו.
  • ניחן ביכולת לראות מקרה מתחילתו ועד סופו.
  • לרוב עורך דין זה יקבל שכר גבוה יותר ומהר יותר.
  • עורכי דין אלו יכולים לטפל בתיקים ממשלתיים, ללא כל דרישה של להיות עורכי דין בקהילה.


חסרונות:

  • לעורך דין מסחרי קשה לאזן בין עבודה לחיים האישיים.
  • יש לעורכי דין אלו פחות אוטונומיה – לרוב הם מתחילים מהכי למטה ומטפסים אט אט למעלה, ולוקח המון זמן עש שיוכלו להעניק שירות עצמאי. 

אימתי מומלץ לרכוש את שירותי העורכי דין המסחריים?

הדעה הרווחת הינה כי מרבית העסקים מעדיפים לבחור בדרך של השכרת שטחי מסחר, לעומת השכרת בתים. כך או כך, כאשר תעמדו במצב כזה, בוודאי שמומלץ לכם לשכור את שירותי ייעוץ משפטי לחברות, על מנת שיעזרו לכם למן ראשית התהליך ועד סופו. ידועה העובדה, רוב חוזי השכירות נוטים לטובת המשכיר.


אבל אל חשש, כי עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום המסחרי יכול לנהל עבורכם משא ומתן מוצלח, אשר ייטיב לאשורו את התנאים בו למען מימוש האינטרסים שלכם. 

עורך דין מסחרי
Share by: